Norweski dla dzieci

Informacje ogóle:

 

  • Jasny Cel

    Warto wiedzieć dokąd zmierzamy, by szczęśliwie dotrzeć do celu 🙂 Może potrzebują Państwo dla swojego dziecka tylko kilka lekcji wsparcia a może chcecie Państwo nauczyć dziecko języka do określonego poziomu. Po pierwsze Państwa dziecko otrzyma od nas maksimum uwagi i koncentracji już od momentu zgłoszenia. Dobierzemy dni, godziny, rodzaj kursu, poziom i liczebność grupy zgodnie z Państwa oczekiwaniami.

    Nasi mali kursanci uczą się na 12 poziomach zaawansowania. Na każdym z tych poziomów mamy po kilka grup. Macie więc Państwo możliwość wyboru dni i godzin zajęć, liczebności grupy a także lektora.

    Niezwykle istotną kwestia jest wybranie dla Państwa dziecka grupy rówieśników będących na tym samym poziomie zaawansowania językowego. Ma to bezpośrednie przełożenie na efekty nauki języka. W każdym z naszych oddziałów uczy się kilkaset dzieci, dlatego możecie być Państwo pewni, że uczciwie i precyzyjnie dobierzemy grupę na odpowiednim poziomie zaawansowania dla Waszego dziecka. Prowadzimy rekrutację przez cały rok szkolny -w każdym miesiącu zajęcia rozpoczynają nowe grupy.

     

    Po ustaleniu wspólnego celu i wybraniu rodzaju kursu zabieramy się do pracy. Każdy z rodzajów kursu różni się oczywiście intensywnością pracy, czasem osiągnięcia efektów oraz metodami prowadzenia zajęć. Kilkanaście lat naszego doświadczenia gwarantuje jednak, że zrealizujemy to, co Państwu obiecamy.

    Dla przykładu, dzieci rozpoczynające naukę u nas w pierwszych klasach szkoły podstawowej (dot. kursów standardowych) są w stanie zdać egzamin ósmoklasisty będąc już w szóstej klasie, będąc w klasie ósmej zazwyczaj są w stanie poradzić sobie z egzaminami Cambridge (np. FCE).

     

    Z lektorem możecie Państwo porozmawiać przed i po zajęciach. Do Państwa dyspozycji jest również metodyk. Doradzimy, podpowiemy, wesprzemy.

    Po każdych zajęciach przekazujemy rodzicom dzieci z młodszych klas przerobione słówka i zwroty. Informacje te są podane w taki sposób, że nawet jeśli rodzic nie zna języka obcego, jest w stanie pomóc dziecku w powtarzaniu materiału (wystarczy kilka minut Państwa czasu)

    Co semestr otrzymujecie Państwo opisową ocenę postępów dziecka

    Świadectwo wydajemy na koniec roku szkolnego

  • Metody

     

    Wykorzystujemy cały wachlarz metod w pracy z dziećmi. Metody dobieramy zależnie od rodzaju kursu (zajęcia grupowe, indywidualne, korepetycje, kurs egzaminacyjny) oraz zależnie od wieku dzieci. Dzieci różnią się także temperamentem, osobowością i motywacją. Nasi lektorzy wsparci metodykiem zastosują najbardziej efektywne metody, by Państwa dziecko zrobiło postęp językowy z uśmiechem na twarzy.

    Na standardowych (ogólnych), najbardziej popularnych kursach grupowych, stawiamy na komunikację:

    Lektorzy używają na zajęciach głównie języka angielskiego i niemal od samego początku udaje nam się przyzwyczaić dzieci do takiej formy prowadzenia zajęć. Używamy multimediów i wszelkich pomocy aby osiągnąć cel: w naturalny sposób zachęcić dziecko do mówienia. Uczenie mówienia to najtrudniejszy element warsztatu lektora- wymaga sporej wiedzy i umiejętności. Wiemy jak to robić. Gwarantujemy, że Państwa dziecko będzie mówić zwrotami i zdaniami.

    Na kursach ogólnych staramy się zmaksymalizować czas mówienia dzieci w języku obcym. Wszystkie nowe struktury i nowe słownictwo muszą być użyte przez dzieci w mowie co najmniej kilkanaście razy podczas zajęć. Dzieci muszą też możliwie szybko osłuchać się z melodią języka i rozumieć wypowiedzi lektora i nagrania z płyt. Dlatego niezależnie od poziomu zaawansowania dzieci staramy się głównie używać języka obcego podczas zajęć.

    Naszym celem jest również rozwój pozostałych umiejętności językowych dzieci (np. pisania), jednak uważamy, że w początkowej fazie nauki pisanie nie jest bezwzględnie koniecznym elementem rozwoju językowego dziecka (oczywiście w trakcie indywidualnych korepetycji, które także prowadzimy, często skupiamy się na gramatyce i pisaniu gdyż takie są zazwyczaj Państwa oczekiwania- najczęściej chodzi wówczas o pomoc w nadrobieniu materiału ze szkoły publicznej).

     

    Wykorzystując rekwizyty, tablice interaktywne, wiedzę psychologiczną i doświadczenie przenosimy dzieci w świat, w którym czują się naturalnie i bez lęku używają języka obcego (przecież pomyłkę z końcówką „s” w 3 osobie l.poj. czasownika można wyjaśnić po skończonej grze językowej). Zyskujemy zaangażowanie, motywację i emocje, które pomagają rozwiązać języki nawet najbardziej nieśmiałym uczestnikom kursu.

     

    To sukcesy językowe naszych małych kursantów napędzają nas do pracy, te drobne i te wielkie. W ciągu kilkunastu lat nasi kursanci zachwycali nas swoimi osiągnięciami w olimpiadach językowych oraz zwykłą piątką z klasówki w szkole publicznej. Uczyliśmy i uczymy małych geniuszy językowych oraz dzieci, które muszą włożyć dużo wysiłku w naukę języka obcego. Dotychczas z naszych kursów językowych skorzystało ponad 25 tysięcy dzieci, z radością obserwowaliśmy jak rosną językowo i z jaką dumą ich rodzice opowiadają nam o ich sukcesach (egzaminy, olimpiady, matury językowe, studia językowe, a także drobne sukcesy w postaci poprawy ocen w szkole publicznej).

    Korzystamy z naszych doświadczeń oraz z najnowszych technologii i wiedzy. Poświęcamy dużo czasu i energii by poznać każdego kursanta bardzo dobrze, dzięki tej wiedzy jesteśmy w stanie dobrać odpowiednie metody pracy i zmotywować Państwa dziecko. Mimo doświadczenia zawsze jesteśmy otwarci na Państwa wskazówki i zalecenia.

    Wszyscy nasi lektorzy pracujący z dziećmi mają odpowiednie doświadczenie, wiedzę i ogrom zapału do pracy z najmłodszymi. Nie spoczywamy na laurach- stale analizujemy co i jak możemy poprawić aby dzieci wychodziły z zajęć z coraz większymi umiejętnościami. Systematycznie szkolimy naszych lektorów. Wykorzystujemy najnowszą wiedzę z neurobiologii, psychologii rozwojowej i pedagogiki.

    Nad zajęciami czuwają profesjonalni metodycy.

    Cele stawiają nam Państwo jako rodzice wybierając wspólnie z nami określony kurs dla dziecka. Im bardziej intensywny kurs i im mniej liczna grupa, tym bardziej ambitne cele stawiamy sobie i dziecku. Dla przykładu podajemy cele, które chcemy osiągnąć w grupie dziesięciolatków na kursie standardowym (2 spotkania w tygodniu po 70 minut)

    – Dzieci mają czynnie używać około 300 słów i zwrotów oraz rozumieć około 600 słów po roku nauki

    – Na zajęciach używamy angielskiego już od najniższych poziomów zaawansowania. Dzieci po kilku zajęciach “same z siebie” zadają pytania po angielsku. Stawiamy na komunikację. Naszym głównym celem jest to, by nasze dzieci mówiły w języku obcym (by w mowie używały minimum 50% wprowadzonego słownictwa oraz konstrukcji gramatycznych).

    – Mimo, że początkowo gramatyka nie jest dla nas bardzo istotna, to jednak zakres zaawansowania gramatycznego dzieci musi przewyższać zakres materiału oczekiwanego od dziecka w szkole publicznej.

  • Program

    W zależności od intensywności kursu i wieku kursantów dziecko poznaje od 200 do 700 słów i zwrotów w roku szkolnym. 50-70% wprowadzonego słownictwa dziecko powinno używać czynnie w mowie.

    Zaufaliśmy najlepszym brytyjskim wydawnictwom- podręczniki stanowią dla nas bazę do realizacji naszych sprawdzonych programów. Wprowadzamy słownictwo i zwroty zbliżone do tych używanych przez dziecko w języku ojczystym

    12 poziomów zaawansowania.

    m.in: 200 słów w czynnym użyciu po roku nauki, używanie zwrotów i zdań, zadawanie pytań, wyrażanie emocji oraz chęci, aprobaty i niechęci, pewność siebie w komunikowaniu znanych słów i zwrotów, rozumienie rówieśników i dorosłych na właściwym dziecku poziomie zaawansowania.

    Do wyboru różna intensywność kursów- proszę kliknąć na obrazki na górze strony. Zajęcia raz lub dwa razy w tygodniu, dostępne także kursy intensywne. Zajęcia grupowe i indywidualne.

15%
Gramatyka
35%
Słownictwo
50%
Mówienie i Rozumienie

Miesięcznie

PLN 120
  • 2 spotkania w tygodniu po 45 minut

Semestralnie

PLN 521
  • 2 spotkania w tygodniu po 45 minut

Rocznie

PLN 1042
  • 2 spotkania w tygodniu po 45 minut

Skuteczność. Od lat słyszymy od rodziców naszych małych kursantów, że widzą efekty nauki języka u nas a przy tym dzieci przychodzą na zajęcia do nas bardzo chętnie.

Na kursach ogólnych staramy się zmaksymalizować czas mówienia dzieci w języku obcym. Wszystkie nowe struktury i nowe słownictwo muszą być użyte przez dzieci w mowie co najmniej kilkanaście razy podczas zajęć. Dzieci muszą też możliwie szybko osłuchać się z melodią języka i rozumieć wypowiedzi lektora i nagrania z płyt. Dlatego niezależnie od poziomu zaawansowania dzieci staramy się głównie używać języka obcego podczas zajęć.  Naszym celem jest również rozwój pozostałych umiejętności językowych dzieci (np. pisania), jednak uważamy, że w początkowej fazie nauki pisanie nie jest bezwzględnie koniecznym elementem rozwoju językowego dziecka (oczywiście w trakcie indywidualnych korepetycji, które także prowadzimy, często skupiamy się na gramatyce i pisaniu gdyż takie są zazwyczaj Państwa oczekiwania- najczęściej chodzi wówczas o pomoc w nadrobieniu materiału ze szkoły publicznej).

Tylko praktyka gwarantuje efekty. Aby nauczyć dziecko czegoś więcej niż kolory, liczenie i zwierzątka należy dać dziecku możliwość użycia słów i zwrotów w udających rzeczywistość sytuacjach. Nie da się zmusić dzieci do używania języka, trzeba umieć zachęcić do wejścia w role, w których może wymawiać wprowadzane słownictwo i struktury (np. zamówić posiłek w restauracji, spytać o drogę, poradzić sobie na dworcu czy na lotnisku). Samo „wyobraź sobie” już nie wystarczy. Wykorzystując rekwizyty, tablice interaktywne, wiedzę psychologiczną i doświadczenie przenosimy dzieci w świat, w którym czują się naturalnie i bez lęku używają języka obcego (przecież pomyłkę  z końcówką „s” w 3 osobie l.poj. czasownika można wyjaśnić po skończonej grze językowej). Zyskujemy zaangażowanie, motywację i emocje, które pomagają rozwiązać języki nawet najbardziej nieśmiałym uczestnikom kursu.

Oczywiście gry i zabawy językowe są dla nas tylko narzędziem (dla dzieci sensem zajęć…). Wykorzystujemy podręczniki najbardziej doświadczonych wydawnictw językowych (głównie Longman). Wszelkie aktywności, które podejmujemy podczas zajęć są ściśle powiązane z programem kursu opartym na tych podręcznikach. Wszystkie gry i zabawy językowe, prace domowe i projekty są logicznie i metodycznie powiązane z przerabianym lub powtarzanym materiałem.

Co jeszcze możemy dać dziecku wspólnie? – współpraca z rodzicami:

Przy Państwa niewielkiej pomocy efektywność kursu dla dziecka może znacznie wzrosnąć. Zapraszamy do jak najczęstszego kontaktu z lektorem Państwa dziecka. Jesteśmy do Państwa dyspozycji przed i po każdych zajęciach. Po niemal każdych zajęciach dzieci (do I klasy włącznie) rodzice otrzymują od lektora przerobiony na zajęciach materiał (słownictwo i zwroty). Informacje te są podane w taki sposób, że nawet jeśli rodzic nie zna języka obcego jest w stanie pomóc dziecku w powtarzaniu materiału. Rodzice dzieci starszych dostają od nas także informacje jak pomóc dziecku w powtarzaniu przerobionego materiału.

Do większości podręczników, z których korzystamy, dołączone są płyty CD, DVD i  CD Rom – ich regularne odtwarzanie w domu zdecydowanie przyspiesza tempo nauki. Lektor podpowie co i jak często dziecku włączać.

Zarekomendujemy strony internetowe do nauki języka, które będą dla Państwa dziecka odpowiednie ze względu na wiek i poziom zaawansowania a przy tym wartościowe merytorycznie.

Do dyspozycji naszych kursantów jest również bogato wyposażona biblioteka uproszczonych książeczek z języka angielskiego dla dzieci.

Dzieci uczęszczające na kursy języka angielskiego mają również możliwość skorzystania z dwudziestu godzin zajęć darmowych (zajęcia tematyczne) a najmłodsze dzieci zapraszamy do klubu bajkowego.

Po każdym semestrze otrzymacie Państwo dokładne oceny opisowe postępów językowych dziecka.